Strömsövantar

Den juliga ledigheten är slut.
Jag har lyckats sticka två par vantar, men ett av dem väntar fortfarande på tummar, så de kanske inte räknas…

20160106_110500

Beskrivningen hittade jag hos Strömsö.
Och jag har fått lite blodad tand när det gäller fair-isle och letar efter mer roligt att sticka. Kanske jag törs ge mig på en tröja? Har ju gjort en kofta en gång, och den blev ju bra…

20160106_110449

Fast med utetemperaturerna just nu så är det inte fel att sticka fler vantar. Jag kan ju alltid ge bort om det blir för många…

20160106_110441

Och nu har jag en bra ursäkt att besöka garnaffären. Mer garn tack, det jag har passar inte så bra till varma vantar. 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Strömsövantar”

  1. Hej hallojsan! länge sen sist – har haft en superkaotisk höst och vinter, och det verkar inte lugna ner sig i första taget (strul med nära släktingar plus barn som haft det jobbigt & maken in på akuten ett par ggr o så bröt jag tån o kunde inte gå på några veckor…) så jag har missat massor av bra inlägg och allt möjligt – har läst noll bloggar den senaste månaden, och saknar det, men har inte bara haft tid och ork till det (eller rättare sagt, kommentera på dom – hinner ibland läsa på paddan, men det är så krångligt att kommentera där så jag brukar strunta i det). Väntar också på Linda o Valentin-filmen, och ni ser ut att verkligen ha haft en mysig jul! härliga vantar, önskar jag kunde sticka såna, kram!

Kommentera

