Hösten är här

Stickat på gång

Började sticka mig en kofta i fredags. Sånt vill jag ju göra när hösten knackar på…

Har en liknande i samma modell (ish) och tycker jättemycket om den, så smart som jag är stickar jag fler. Jomen. Fast jag skippar de där ”fickorna” och armbågslapparna. Enkelt är bäst!

Garnet heter Fabel och mönstret är från Drops.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Hösten är här”

  1. Å så roligt, jag vill också ta mig tid till att sticka, det är ett tag sedan. Den där koftan är ju en riktigt bra modell, och stickar man själv kan man välja ett ordentligt yllegarn. Svårt att hitta helyllekoftor i bra kvalité i butikerna. Tack för mönsterlänken.

Kommentera

