Mer seriöst än jag trodde

När man har lite tråkigt…

20140823_154620

Så kan man rensa kyl/frys på alla konstiga magneter och tjafs som samlats där.

20140823_155316

Och sen putsa upp den lite smått.

20140823_163319

Och gå loss med washitejp och allt det man bestämt sig för att spara.

Renkortet till exempel. Det sista vykortet mamma skickade innan hon dog. Vi fick det nästan precis för fem år sen. Hon var på semester i fjällen och hade det bra. Hon älskade fjällen, och det var där hon dog, knall och fall.
Det är mycket som hänt sen dess, men mamma är kvar ändå.
Hon flyter runt i våra liv och gör sig påmind.

Vi hade en relation som var rätt jobbig ibland. Hon var psykiskt sjuk ett tag när jag var rätt ung och det hände saker då som skadade rätt mycket emellan oss. Ibland önskar jag att jag haft en mer ”normal” mamma/dotter relation. Men vadå…
Mestadels är jag bara tacksam för att det jag har just nu är det bästa jag kan tänka mig!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Mer seriöst än jag trodde”

Kommentera

