Stickhelg

Vet inte om jag visat upp den blå mössan än… I alla fall.

Bebismössa Bebismössa

Två små mössor. Ska nog bli fler. Det är ju så att min kusin får barn i höst också, det behövs många mössor då! De här är stickade i sockgarn. Mönster hittade på nätet… såklart. 🙂

Mössa blå och mössa röd.

Och sen lyckades jag göra färdig min kofta i helgen också:

Boogie on down

Boogie on down

Boogie on down

Jo tack, jag är mycket nöjd! 🙂 (Men AJ, det gör ont att dansa med nackspärr!!)

Hängandes på balkongen ser den ut så här:

Sommarkofta

Garnet heter Muskat från Drops. Och mönstret finns också hos Drops. Fast jag ska erkänna att jag inte helt följde det… Lite ändringar här och där.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

4 reaktioner till “Stickhelg”

  1. Koftan blev jättefin! Har också varit lite sugen på att sticka den där, får se vad som händer längre fram i sommar. Jättfin färg också!

  2. Jättefin kofta som jag själv blev sugen på att sticka, men jag skulle vilja ha den i ett lite tunnare garn i så fall.

  3. Ååå så fina bebismössor!! Koftan var också fin 🙂 Du är duktig!

Lämna en kommentar