Pulsvärmare

Okej, ännu ett par färdiga. Tycker de är de finaste hittills. 🙂

Lindblomsgrön Baby-ull och tre sorters vita pärlor:

Kollikolla så många fina pulsvärmare! Och vad mycket de kostar!!! *ojs*

Här är nån annan som gör jättefina värmare!!

Om jag skrev min blogg på engelska så skulle jag översätta det här inlägget till ”pirat” här: Pirate speak translator

”Ahoy, men ty’ärr så blir det inte lika roligt på s’enska Aye, me parrot concurs.”

Och det här, som jag såg länken till hos Susanne, fick jag ju lov att ladda ner och kanskekanskekaaanske vara med på. Hmmm?

Har lust att anmäla stugans trädgård, frågan är om jag törs… För det hemska är ju om man verkligen blir med. Fast ändå… Jag funderar lite till.

Och så skulle jag gärna vilja göra såna där lampor som Ernst gjorde till källaren som blev sovrum. Frågan är var jag ska ha dem?

Och ifall nån undrat hur den där Lucky jag stickar ska se ut när den är klar…

Så här. Hoppas jag! 😉

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

5 reaktioner till “Pulsvärmare”

  1. Tack för titten!
    Ja, jag blev lite manisk där ett tag och stickade sockorna febrilt :o) Fina pulsvärmare där..
    //Annapuh

  2. Jättefina pulsvärmare! Önskar jag hade mod nog att pröva med pärlstickning. I mina ögon verkar det svååårt.

  3. Hejsan !

    Jag är en ”fanatisk” sockstickerska! Har aldrig förstått det här med pulsvärmare! Är det något man stickar för att det går fort och lätt? ( jisses, det kanske inte alls går så fort som jag tror )
    Eller fyller dom rent av någon funktion?
    Själv har jag aldrig känt att jag saknat något som ”värmer” mina pulsar. Inte alls min mening att verka ironisk ( kan nästan själv tolka det så när jag läser mitt inlägg )jag bara undrar om detta är något man kanske ska satsa på som presenter till vänner och bekanta. Carina

  4. Hej jag vill gärna be om mönster till pullsvärmare med dödskallar

    mvh doretha

Lämna en kommentar