Inte långt kvar

Nu är badrummet och källarrummet alldeles nästan klara. Det är en dags arbete för byggaren, elektrikern och rörmokaren kvar. Kanske litegrann för byggaren på tisdag också, men sen jädrans!

Här kommer gryniga och dåligt ljussatta bilder på hur allt ser ut nu:

20160619_092948_Richtone(HDR)

Här ska väggar målas och tapetseras, men det sparar jag till sommarens extrajobb…

20160619_093050_Richtone(HDR)

Fönstret ska också målas och vi ska sätta dit insynsskydd. Rören i taket håller jag på att måla med kopparfärg.

20160619_093112_Richtone(HDR)

Dusch! Maken har första tjing på duschning…🙂

20160619_093001_Richtone(HDR)

Tvättställets plats. Och finaste kaklet!!

20160619_093014_Richtone(HDR)

Är fortfarande lite orolig för att maskinerna ska få plats, men alla mätningar säger att det ska gå. Jag får väl lita på centimetrarna…

20160619_093125_Richtone(HDR)

Där står allt uppradat som ska monteras imorgon.
Gissa om vi redan längtar att komma hem från jobbet!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

