Badrum halvvägs

Det tar tid att bygga badrum. Speciellt om det ska bli bra, och det ska det ju.

Här kommer en uppdatering om hur det ser ut just nu…

20160610_161721_Richtone(HDR)

Alla golv är flytspacklade och klara, väggar är byggda, avlopp klart, paneler, tak och nästan all mur målade och paneler uppsatta, elen och golvvärmen dragen, vatten förberett och allt underlag som behövs i ett våtrum är gjort. Puh!

I helgen ska jag måla ännu mer vägg och förhoppningsvis tapetsera väggen till höger om dörren där uppe…

20160610_145902_Richtone(HDR)

Där ska det hänga ett element sen också. Plus golvvärme. Blir bra det.

20160610_161656_Richtone(HDR)

Duschen ska kaklas på måndag. Där blir det ett avlångt, grönt kakel på väggen som heter ”Belle Epoque” och på golvet en liten klinkerplatta vid namn ”Dust”. Resten av golven har en större platta i samma serie. Mörkt brunt blir golvet.

20160610_161709_Richtone(HDR)

På den blå väggen kommer sitta ett kakel som heter ”Majolica” och  där mot väggen kommer också tvättstället stå. Och så småningom någon slags förvaringsmöbel…

Till höger bakom väggen ligger toaletten och till vänster tvätthörnan.

20160610_145839_Richtone(HDR)

Här är tvätthörnan. Den ser smal ut, men vi har mätt så både tvättmaskin och tumlare ska få plats. Och så småningom kommer en bänkskiva och en hylla i ek som jag får gjord på jobbet. Det blir tapet i detta hörnet också. En grön och växtlig tapet som jag köpt på Rusta.

20160610_145848_Richtone(HDR)

Toagrottan. Samma panel som på väggen vi dörren.

20160610_150758_Richtone(HDR)

Och här är kakel/klinker! Ääälskar dem!!

20160610_162230_Richtone(HDR)

Och i vardagsrummet står tvättmaskin och tumlare och inväntar inkoppling…🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

