Strömsövantar

Vet ni vad?! Jag stickar!
Fick sån lust igen, nu när jag vilat lite och har lite dötid om dagarna. Älskar dötid, så vilsamt och påhittigt på samma gång!
Jag har kollat in Strömsö-vantarna ett tag och ville verkligen testa att göra egna. Och dessutom kan man aldrig ha för många vantar, speciellt som de jag stickade senast blev alldeles för stora… Huh?

Jaja. Bara att gräva fram garn ur skåpen och sätta igång.🙂

20151231_133153

Går ju bra det här… Jag minns hur man gör!

20160102_154849

En tumlös vante av stickorna, bara att göra en till då.
Och så blir de ju extra varma när man stickar så bägge garnen ligger med hela tiden. Både jag och alla mina fingrar gillar sånt!

Dåså, på med en film och sticka en vante till!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Strömsövantar”

Kommentera

