Det röda skåpet

Jag har byggt om!

20151017_090511

En gång för länge sen gjorde jag detta skåp. I skolan.
Sen målade jag det för några år sen. Och satte på lite tapet på ryggen.

20151017_101311

Nu har jag byggt om underredet på ett loppisbord vi hade i källaren. Titta inte för noga på det, det är gjort i andan ”nu jävlar orkar jag inte vara noggrann, jag vill bara ha det färdigt fort!” Sen fick jag det målat på jobbet.
Det är inte exakt samma röda nyans som det gamla skåpet, men tillräckligt lika…

Jag köpte också en ljusslinga, det enda nyköpet jag gjort till detta, och borrade hål i ryggen där fyrtio små lampor tittar fram numera.

20151017_150752

Efter storrensning av innehållet i skåpet så fylldes det ”nya” skåpet på och det känns väldigt trevligt med denna versionen av det. Jag ska bara fixa en krönskiva också så småningom, förmodligen i mörkbetsat trä, sen blir det ”perfekt”!🙂

 

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

