Badrumsnytt

Planering och förberedelser för badrumsbyggandet i källaren är i full gång. De kommande veckorna har vi lyckats övertala några byggare att komma och se sig om och helst lämna en offert vi kan fundera över.

Annars så har vi träffats med en som gjort ritningar och fina 3D-skisser åt oss, och dessutom sålt oss en toastol, tvättställ och kran. Det känns bra att vara på gång, vi har haft det här i tankarna och planerna länge nu.

Bilder? Ok.🙂

4.jpg

Ritning! Egentligen hade jag redan ”ritat” allt med penna och papper, men han hjälpte till med att få det begripligt för de som inte fattar mina skisser.🙂

2015-10-10_02-57-28

Saker vi samlat på oss. Och toastolen är placerad ungefär där den kommer att stå när det är klart.

1.jpg

3D-ritning! Uppe till höger är tvättmaskin/torktumlare och ”möbleringen” är inte gjuten i sten än, men i stort sett är det som vi vill ha det.

2.jpg

Duschen. Med en sittbänk. Fast jag vill ha större hylla i väggen och ett avlopp i hörnet. Sådeså!

3.jpg

Placeringen av fönstret är lite fel, men annars ser det bra ut. Vi ska bara in med ett rejält element vid fönstret också, sen är det nog inget mer… Tja, hylla ovanför tvättmaskin istället för skåp och färgen på murvägg och panel har vi inte bestämt än. Dessutom (om jag känner mig själv rätt) så blir det mattor och bling både här och där.

Men ändå… Najs!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

