Äntligen hall!

Idag blir det såna där roliga före/efter-bilder. Jag gillar sånt!

Och nu är det på min egen hall, vilket jag gillar ännu bättre eftersom jag velat måla om den i fem år nu… Men vi fixade ju alla andra rum först, så den fick vänta till nu.

20150730_090631

Det sista vita rummet. Jag gillar inte vita väggar… Det är så opersonligt för mig. Hemma hos andra får det vara hur som, men här vill jag ha färg på väggarna!

20150731_185808

Så det blev tre färger i hallen. Två sorters grönt och en gammelrosa.

20150730_090614

Jag har inte orkat lägga något krut alls på ”pyntet” i hallen förr. Den var tråkig, alltså bäst att ignorera. Men tapeten i trappan satte vi dit för något år sen och nu fick den bestämma färgerna på resten.

20150731_185754

Det försvann en del saker och en massa andra kom dit istället.
En samling broderat till exempel.

20150730_090548

Hallen är pytteliten och svår att få ordning på.
SKOOOOR!!
Vi trivdes med en stor spegel där nere, men jag ville ändå förnya mig och hittade en annan billigt på loppis.

20150731_185741

Den passar bättre storleksmässigt och så får jag bättre plats med tavlor och sånt jag gillar!
Och nu gör jag ett försök att få ordning, banne mig! Vi platsbygger och det är inte riktigt klart än. Hyllorna ska till jobbet för ett lager ny färg och sen behöver vi varsin låda att lägga vantar och sånt i till vintern. Nere vid elementet ska en skohållare upp som även ska funka som vant-tork på vintern.
Och så behöver vi en bamselampa i taket. Den där från Ikea är jag förtjust i…

Det är så kul att det blev så bra!🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Äntligen hall!”

  1. Känns inte som dom är så barnvänliga dom där husen om man kollar på trappan. Men du har ju stora barn förstås.
    Kul att få fixat i hallen och skönt med någon som inte vill ha vita väggar heller. Och jag blev glad att det inte va maskroslampan du ville ha,haha.

  2. Jo det kan vara krångligt med barn och trappor. Än så länge är det bara jag som ramlat i trappan… ta i trä!

Kommentera

