Att gå

Häromdagen köpte jag mig träningspromenadskor på rea, så nu ringer klockan tidigt om morgonen och jag ger mig ut och skaffar lite nya skavsår och förhoppningsvis även lite ork och energi.

Första semesterveckan gick mest ut på att vila och sova så mycket som möjligt. Men nu känns det rätt och skönt att göra mer än sitta och ligga.🙂

20150716_063918

Och det trevliga med min lilla stad är att man kan ge sig ut till fots och hitta ställen där det nästan inte ens märks att man bor i stan. Det är lummigt och grönt överallt och alla backar upp och ner ger benen lite extra jobb.

20150716_063446

Så på med plåster på alla skavsår och ut bara!

20150716_063633

Hur det blir sen när det regnar om morgonen tänker vi inte på nu. Vädret är härligt och det är det bästa att komma hem efter en timme med trötta ben och dricka första koppen kaffe och sen stretcha lite.

20150716_063637

Sen kan resten av dagen vara lat eller inte.
När jag börjat med att göra något bra, så spelar det inte så stor roll.

20150716_063842

Men sanningen är ju att energinivåerna höjs lite när man skakar igång på morgonen. Och påhittigheten också. Ska bli kul att se vad vi hittar på idag.🙂

20150716_071054

Något äventyrligt kanske? Eller bara lite småspännande…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

