Färdigare och färdigare

Idag gjorde vi klart den, verandaväggen!
Inte…

Men nästan jätteklart blev det iaf.🙂

20150716_154507

Alla fönster är på plats. Det finns fortfarande hål att fylla och färg som ska målas på, men jag väljer att ignorera det just nu och bara låtsas att det är klart.🙂

I hörnet invid väggen har vi tänkt ställa en säng/soffa sen. För sanningen är ju att man aldrig kan få för många ställen att lägga sig ner på och göra just ingenting.

20150716_181034

Lite ommöblering blev det också, vilket gjorde att allt känns större och luftigare.

20150716_152445

Upp kom lite blingiga loppisfynd och istället för att vara ljusstakar får de vara väggblommor och blomhållare.

IMG_20150716_174313

Och pallen jag köpte på loppis förra veckan passar väldigt bra ihop med brickan vi köpte på loppis för elva år sen. Äntligen, känns det som!

20150716_154442

Maken gjorde andra inköp.

Fler ställen att lata sig på. Yay!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

