Upp och sen ner igen

Idag har jag påbörjat något jag både gillar och hatar. Rensa i rabatterna.

20150715_200404

Jag gillar att det blir lite luftigt och att solen hittar in lite lättare. Och så syns alla blommor så mycket bättre. Men det är lite knixigt och knöligt och alltid finns det nån brännässla som vill fajtas lite…

20150715_134333

Vi tog en liten paus mitt på dagen och besökte ”Smålands högsta berg”!
Utsikten är fin och fikat gott, men vi stannade inte särskilt länge.

20150715_200330

Istället for vi hem och fortsatte med fönsterväggen. Det är inte så mycket kvar.
Jag har kittat alla fönster och det nya glaset sitter i. I morgon fortsätter vi med uppsättning och målning och ”lagande” av diverse hål.

 

20150715_200428

Och där i taket hänger amplarna lite sorgligt… En vissen blomma och de andra är tomma.
Men nån gång ska de fyllas med fint de också!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

