Rusk och ordning

Åh tjohej…

I förmiddags tog sig ett åskväder in över oss igen. Då brukar det komma ner vatten kan man säga…

Utanför oss finns en parkering och till denna leder vägar. På dessa rinner vattnet, och allt rinner till den ensamma brunnen utanför vårt staket. Lite läskigt kan det bli när det översvämmas och det bildas en stooor pöl som nästa når fram till staketet. Än så länge har inget hänt, men det är ju något fel på avloppssystemet när det inte hinner med att rinna undan vattnet ordentligt.

Nåja, det verkar ju behövas åskregn i fler än en timme för att vi ska känna oss hotade

20150708_095043

Och inte tordes jag skicka ut barnen att plaska i pölen när åskan gick. Annars är ju sånt ett bra semesternöje.🙂

20150708_152431

Själv tömde jag städskåpet. Sen drog jag fram färg och satte igång att måla insidan. Den var grön förut, samma grön som jag målade när vi flyttat in och upptäckt att alla gamla köksskåp var omålade på insidan. Kändes mindre fräscht.
Nu är det vitt.

20150708_163333

Och jag har satt upp några av alla krokar jag samlar på. Japp, ännu en samlargrej. Men hittar jag fina krokar på loppis så köper jag. Krokar har man alltid behov av!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Rusk och ordning”

  1. Oj, vad jag är avundsjuk! Ett städskåp skulle jag också vilja ha. Här flyter alla städgrejer omkring mellan hall, badrum och kök.
    Helt rätt – krokar kan man aldrig få för mycket av! Krokar brukar jag också köpa när jag hittar på loppis!

Kommentera

