Vårt sommarrum

Det är ljuvligheters ljuvlighet i trädgården just nu. Totalt kaos med blommor som sprider sig åt alla håll och ogräs som invaderar överallt. Men ändå… Ljuvligt!

20150705_075201

På morgonen, innan det blivit alldeles för varmt och träd och buskar fortfarande kastar svala skuggor, så är det gött att njuta kaffe och frukost på verandan. Och gå en vända och leta mogna gubbar.🙂

20150705_075152

Stegen är trasig, men den får stå där.
Och på kvällen är det inte dumt att ha en hängstol att gunga lite i. Tack för den syster!

20150705_075145

Ett annat bra fynd från första året vi bodde här är den hopfällbara gungstolen. Bara att flytta till skuggan och rocka loss.🙂

20150705_075640

Fast mest sitter vi ändå på verandan. Bästa stället!

20150705_075711

Man får inte glömma att vattna bara… Jag brukar vara bra på att glömma sånt.

20150705_161937

Och nu sitter räckena vi tog bort från verandan uppsatta längs med baksidan. De passade in perfekt, precis som att de var gjorda för att sitta just där.

20150705_161958

Och hela staketet på framsidan är numera också färdigmålat och på plats. Hurra för det!

Nu har jag och barnen en vecka på egen hand. Inga speciella planer, men säkert blir det kompislek för bägge. Och vi ska absolut till en affär, eftersom jag lovat mig själv att skaffa nya, fina och mååånga färgpennor så jag kan fortsätta färglägga ”Dagdrömmar”.🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Vårt sommarrum”

Kommentera

