Snyggvägg

Det är inte färdigt, men vi jobbar på det.

Fönster efter fönster sätts upp och lite i taget bygger vi in några väggar på verandan.

IMG_20150620_181626

Det blir så bra att jag nästa skäms för att vi är så duktiga!😉

IMG_20150625_160823

Några fönster till, lite lappning av ”hålen” och fästning av lister, och till sist en hel massa målande… Sen jädrans håller vi vind och regn nästan helt borta, för det är alltid värst från just det där hållet.

(Funderar på att måla dit ”fuskspröjs” i de fönster som är utan…)

20150618_160919

Och räckena vi tog bort, de tänker vi sätta här istället.
Funkar lika bra som spaljéer skulle jag tro.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

