En mysigare hörna

Jag har fått en sån riktig lortförkylning. Igen!
Känns likadant som influensan jag hade i mars. Hostar och kraxar och tar i så rösten närapå försvunnit. Men hostmedicinen jag fick från doktorn då får jobba igen, plus en hel massa alvedon och halstabletter. Jag hoppas vara någorlunda okej till på måndag…

20150613_163647

Mysigt är det i alla fall i trädgården!
Vädret har ju varit underbart och det blommar så fint både här och där.

20150613_163716

Backtimjan!
Den har aldrig blommat så fint som just nu.

20150613_163736

Och vårt sommarrum är i full användning.
Det finns inget bättre ställe just nu.
Kanske sängen då… på kvällen, när man är supertrött.
Då är den bäst!

20150613_162926

Vi planerar lite isättande av fönster. Det finns ju många i källaren, så vi använder dem till något bättre än att samla damm.

En inglasad hörna. Och sen en säng med kuddar där, så man kan sova middag hela sommaren lång, även om det råkar regna och blåsa.🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

