Vad jag just nu är himlans nöjd med

Det rosa trädet blommar!

20150527_074230

Jag har ingen aning om vad det är för träd, men fint är det!

På denna bilden ser man också att vi justerade utseendet på staketet medan vi ändå höll på. Rundade till topparna, så nu ser det lite nättare ut jämfört med det gamla. Tycker jag.

20150527_074217

Nu är det jättemycket rabatt att fylla. Men jag tänker att det nog inte är nån brådska. Dels kommer jag säkert hitta plantor på baksidan, eller på landet, som kan flytta hit. Och dels blir det rea på plantor längre fram i sommar, då kan jag passa på.

20150527_074220

Vi har en till syrén som ska stå på andra sidan sen, när vi fixat den sidan. Det är all symmetri jag planerat för, resten blir nog hipp som happ…

Och för er som undrar, så här såg det ut när vi flyttade in för fem år sen:

Framsidan

Jag fattar fortfarande inte hur förra ägaren tänkte!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Vad jag just nu är himlans nöjd med”

  1. Trädet ser ut som en prydnads apel, men ögonen mina kan spela mig ett spratt – bilderna är inte jättetydliga.

    Ha en fin helg!
    /Caroline

Kommentera

