En helg som susade förbi

Helgen är slut…
Och vi med den.

20150516_144517

För när all sten till slut var bankad på plats så skulle det lagas med kall-asfalt. Inte så lätt som det låter, men passar bra istället för en vända på gymmet. För den skulle bankas på plats den också. Maken höll på i timtal…

20150517_162740

Men bra blev det!
Och brevlådan står så mycket bättre nu, på egna ben!

20150516_144920

Jag köpte mig en flaska sprejfärg och började måla.
Sen kom regnet och det blev inte helt klart.

20150517_183433

Men locket är iaf på plats. Och jag har äntligen hängt upp alla träslevar på kroken. Och en griffeltavla kan man ju behöva…

20150517_183454

Stök är det. En del nytt har ju flyttat in eftersom vi delat upp sakerna efter pappa och Barbro. Så de klämmer vi in lite i taget, samt rensar ut annat lite i taget. Det blir nog bra till slut.

20150517_183550

Jag bestämde mig för att ärva ”Sagan om Isfolket”. Undrar om jag nånsin kommer läsa dem igen? Men jag har trevliga minnen av dem, så jag kunde inte låta bli. Sen blev det en kasse Nora Roberts också… Ifall jag får tid och lust. Eller så väntar jag till pensionen.🙂

20150517_183614

Där inne i källarförrådet/pysselhörnet är det bara stöööök just nu. Men lite fick vi ordning på det i helgen. Alla minnessaker efter pappa är nerpackade i en låda för senare genomgång. Mest är det min hörna som är rörig…

20150517_183704

Ungefär så här rörig…
Den goda nyheten är att pärlfransen till lampan snart är klar!
Så sen ska den limmas på och lampan ska kopplas in…
Spännande va?😉

Jobbvecka igen. Nya friska tag. Hejåhåååå…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

