Stenkul jobb

Jag har massiv träningsvärk i lår och rumpa.
Men inte på grund av träning, utan på grund av stensättning.

20150515_064830

Igår tog vi bort den gamla stengången och jag tillbringade dagen med att lägga dit stenen vi fått av grannen. Fått för en flaska vin och att maken fraktade hit dem på skottkärra.

20150515_064840

Underarbetet var inte så jobbigt, det låg redan sättgrus under, men jag fyllde på där jag tyckte det behövdes och sen var det bara att pussla.

20150515_064857

Inte alla kantbitar är ditlagda. Vi behöver såga till dem först, men det gör vi i morgon. Och då kan jag visa upp den tjusiga benställningen på brevlådan också.🙂

Framsidan

Har försökt hitta en bild på den gamla stengången med ful kalksten, eller liknande. Men eftersom vi inte gillade den så har vi undvikit att fota den…

20140606_162643

Och stenläggning är tydligen något jag sysslar med när jag behöver bearbeta sorg. Uteplatsen på landet kom till när mamma dött.
Men nu vill jag inte lägga mer sten på läääänge…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

