Vilket ställe

Mellan begravningarna, på torsdag eftermiddag, åkte jag med syster och hennes döttrar till Katrineholm. Vi hamnade på Möbelmagasinet.
Det var inte första gången, förr bodde ju pappa och fru i den staden och då var vi ofta dit och kollade.

Men nu ser det annorlunda ut.

20150507_145648

Totalt fullpackat! På ett lite stressroligt sätt.
Jättesvårt att hitta ”fynd”, men är man ute efter speciella saker är det nog bästa stället.

20150507_144857

Jag var nästan lite rädd att tappa bort mina systerdöttrar i gångarna…

20150507_145338

Herreminje…
Långt ifrån allt var prissatt, vilket såklart störde mig en aning.
Jag gillar inte att behöva fråga efter priser.

20150507_145310

Men hur det nu gick så fick jag med mig en hylla till mina reda-lådor hem.

20150507_145303

Där fanns fler, men i dem var lådorna kvar och nån sån behöver jag inte. För lådor har jag. Och nu också en byrå att stoppa dem i. Ska bara fixa till den lite också. Och kanske göra en till likadan… för jag har lådor kvar nämligen.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

