Pärlor och spets

Var på loppis igår. Hittade lite fina saker, som jag ju brukar.
Bl.a. skåphandtag i glas, bestick med blommor och kläder till sonen.

Lamp

Och äntligen en glaslampa med pärlfrans! Som jag har letat!

Tyvärr trillade pärlorna av bara man petade på dem, så jag har pillat av allihop och ska ge mig på att göra en ny frans. Tror iofs att jag har en nånstans, men de pärlorna är bara vita och jag vill ha mer färg. Och pärlor har jag massor av, så det ska nog inte vara några problem.

20150221_163429

Sen gör jag en sån. Bara för att ha något att göra när jag tittar på ”Agent Carter” eller ”Fringe”, vilka är vad jag helst tittar på för närvarande.

20150221_163409

Garnet är från mitt skåp. Har legat där ett tag.
Efter att jag fotade repade jag upp allt och började om med större krok, det blev för hårt första gången.

Dockskåpet får vänta ett tag nu. Har tappat lite lusten, det behövs rätt mycket fokus när man fixar sånt, virka och pärla kan man göra samtidigt med annat, och just nu gillar jag det bäst.🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Pärlor och spets”

  1. 🙂 Både Agent Carter och Fringe finns med på min lista över serier som jag ska börja se på! Jag har en sån där lampa med frans som bara väntar på att få komma upp – ser så fram emot det! Den hade tack och lov bara tappat några pärlor så den borde gå att fixa rätt så snabbt. Du har ju några pärlor att trä på ser det ut som! men den blir säkert ännu snyggare sen när du är klar med den!

  2. Du har något trevligt att se fram emot då. ☺
    Och ja, många pärlor blir det. Men det är rätt kul att pärla så det gör inget.

Kommentera

