Måste inte alltid

Jag har ingen direkt loppislust nuförtiden.
Vilket inte betyder att jag slutat, bara att jag inte känner behovet…
Eller tvånget. Eller vad man nu ska kalla det.

20150116_143442

I alla fall.
Denna fåtölj står här hemma. På en loppis finns en likadan för nästan gratis. Brun. Jag är sugen… Men vi har liksom inte plats. Eller behov.
Men de är snygga och sköna. Rekommenderas om nån annan vill plocka upp den. Innan jag ångrar mig.🙂

20150124_140118_20150124161902728

Men senaste besöket hittade jag iaf lite kul saker.
Gillar ”fönstret”. Försökte övertala make att sätta in det i toadörren… Näpp, på det. Så nu försöker jag hitta ett annat superbra ställe för det.

20150125_143759

Muggarna fyllde jag med fågelmat.
Sådär lyckat…
Men de går ju att använda till annat sen. För de är fina!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

8 thoughts on “Måste inte alltid”

  1. Har själv inte varit till nån loppis på evigheter och känner hur det kliar i fingrarna, men först behöver jag storstäda hemma så jag har en bra anledning att fylla på förråden!
    superfint fönster du har hittat! Vi har ett fönster i ena badrumsdörren och jag gillar massor! vi har också ett fönster i väggen på blivande badrummet, ett som jag hittade på garagevinden. Jag gillar verkligen fönster – dom gör ett rum mera mysigt direkt, speciellt om dom är spröjsade.

  2. Jag försöker få make att fatta det. Men han är svår ibland… även om han alltid säger efteråt att jag faktiskt hade rätt.🙂

  3. Vet inte om du menar att fönstret ska monteras in i och byta plats med befintligt fönster.
    Det är ju lite jobb med det, för maken, menar jag.
    Häng det i krokar i fönsternischen. Blir ju underbart vackert! 😊

  4. En sak till: ta kort på hela rummet så kanske vi kan hjälpas åt att möblera om och få in makan till fåtöljen. 😊

  5. Innehållsrikt inlägg får många svar. Från mig iallafall! 😉
    Åh, kopparna; att dricka te ur på er fina veranda! En riktig tebjudning! Med sjal över axlarna! Och scones och clutted cream. 😊

  6. Nä. Det ska in i dörren till badrummet tänkte jag. Jag tänker fortsätta tjata om det… kanske han ändrar sig.

  7. Jag lovar, det går inte in fler möbler. Och möblera om funderar jag på hela tiden. Men litet rum, tre dörrar och stort fönster gör saken svååår.

Kommentera

