Rent och fint

Innan jullovet tog slut så tog jag äntligen tag i att rensa och städa i mitt källarhörn. Man kan lugnt påstå att det behövdes, spindelväv i varenda gömsle, rörigt och alldeles för mycket saker som jag samlat på mig utan att sen använda.

20150105_201201

Så fram med dammsugare och rensarhumöret bara!
Kassen där fylldes med pyssliga böcker och tidningar som ska vidare till loppis.

20150105_193919

Har dock fortfarande kvar att rensa bland stickorna, garnet och tygerna. Lusten till just det infann sig inte denna gång…

20150109_180003

Men nu är det fint igen!

20150109_180526

Mycket saker har flyttat upp på hyllor och skåp och jag försöker hålla golvet mer fritt framöver.

20150109_180537

Och det är massor av böcker och tidningar kvar, det är knappt man ser att något försvunnit.

Vägg ska det bli

Och bara som en peppig påminnelse. En bild på hörnan innan vi byggde väggen, lade dit golvet och byggde in köksskåpen. Då var det bara en helt vanlig källare… Brrr!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “Rent och fint”

  1. Vilken underbart mysig och inspirerande liten håla för makeri och underverk! Väldigt väldigt fint. Känner längtan efter en egen!

  2. Det är ett favorithörn, absolut! Önskar att jag hade mer tid att sitta och fixa bara… Men det är annat som lockar också.🙂

Kommentera

