En väggdag

Och så stod jag där i förmiddags. Solen lyste, dammet yrde och jag ville inte ner i källaren och stryka idag heller…

20150104_102204

Så mindes jag de där böckerna jag köpte på loppis för ett tag sen… och tänkte; ”varför inte?” Så jag satte igång att pynta väggen.

20150104_134501

Böckerna är/var fulla med fina bilder som passar alldeles utmärkt att tapetsera med, och inte ett glansigt papper utan strävt och lite som tunn, tunn kartong.

20150104_153027

Hann inte riktigt klart innan orken tröt. Jag har kvar runt eluttag och kanske hela väggen runt vänster dörr också… Jag funderar.

20150104_153037

Kändes lite dumt att sätta tillbaka skåpet, hade ju varit fint att kunna se alla bilder också… Men jag ser i alla fall bilden på (nästan) ”Skivvärlden/Discworld”!🙂

20150104_103137

Och jag har funderingar på att bygga om skåpet… Men det blir ganska högt ändå, och jag vet inte om det blir bra. Jag funderar…😉

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

