Upplysande och pyntigt

Det är svårt med lampor tycker jag.
Speciellt nu, när mörkret gör att de behövs nästan dygnet runt.
Helst vill jag ha huset fullt med lampor, minst fyra i varje rum. Vilket jag tror vi har vid det här laget, jag har inte räknat direkt. Men ser jag en lampa på loppis som jag tycker passar så slår jag till, för alltid finns det något litet hörn som behöver lysas upp.

20141116_152821

I dotterns rum har det senaste fyndet kommit upp.
En tantskärm med de längsta fransarna.🙂

20141116_152736

Den hamnade i ett av de där mörka hörnen, och dottern blev nöjd.
Det är inte lätt att hitta bra arbetsbelysning till en sekretär, men man kanske kan sätta in ledslingor inuti? Får fundera vidare på den idén…

20141116_134623

Och så var vi på Rusta idag.
Jag fick verkligen ta i för att inte gå helt bananas med allt glittrigt och pyntigt och juligt de sålde! Men några små papperstjärnor och juliga washitejper fick följa med. Och det blev julfint pynt på glasburkarna från loppis. Ska bara fylla dem med något gott också…🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

