Tillräckligt ruskigt

En pumpa. Fler orkar jag inte med.
Kärnorna rostades och blev goda.
Soppan på resten… blä!

20141031_151256

Blev nån slags dödskalle med en cykellampa i magen.

IMG_20141031_170504

Kostymerna blev sista-minuten och sen ringde de på tre längor i området och kom hem med tillräckligt med godis för att vara mycket nöjda med fångsten. Bra så!

20141031_210004

Och pumpan får väl fortsätta lysa tills batteriet tagit slut.🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

4 thoughts on “Tillräckligt ruskigt”

  1. De pumpor som man köper för att dekorera är oftast inte ”ät-pumpor”, de är framtagna för att vara dekoration och köttet är ofta blött, blaskigt och trådigt så inte så konstigt om soppan blev äcklig (pumpasoppa är ju annars såå gott!!). Här säljer de sk ”sugar pumpkins”, som är mycket mindre och lite mer mörkorangea, och de är jättegoda att rosta till soppa, eller mosa till pag. Vet inte om de finns i Sverige, men om de gör det, prova, för det är jättestor skillnad! Kram!

  2. Jodå. Brukar också köpa butternut (?) ibland. Den är god! Fast det enda som barnen äter är soppa. Inte rostad och inte paj… Men soppan blir iaf delikat!

Kommentera

