Höst och lov

Idag har vi lov.
Barn och make drog iväg till lekland, men jag stannade hemma.
Vi var iväg över dagen i helgen, reste långt med bil.
Sånt sätter sig på magen åt mig, jag har en massa vila jag måste göra. Så idag passade jag på.

20141030_095910

Solen sken en stund, men sen försvann den.

20141030_095833

Trots natten med frost så är det fortfarande blommigt i trädgården.

20141030_115807

Men inte många löv kvar på träden.
Jag gick till loppis.

20141030_134019

Kom hem från loppisen med två nya kastrullunderlägg.
Bakade en äppelpaj.

20141030_133942

Och de blommiga tavlorna till dottern hittade jag också på loppisen.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

