Lite uppgradering

Det där med att ha ett stort bord i dotterns rum, det funkade inte så bra.
Jag borde lärt mig, stort i detta lilla hus blir bara fel…

Så istället rotade vi fram den där sekretären jag gjort i snickarskolan och frågade om hon kunde tänka sig att ha den. Det kunde hon. Så upp med den och så lite ommöblering och omflyttning av saker…

20141004_134458

Jag hoppas det blir ett bättre rum nu.
Det känns i alla fall trevligare, mer inbjudande och luftigare. Och dottern är nöjd.

Då ska vi bara invänta att inomhusluften blir torr nog att vi ska kunna öppna alla lådorna och slipa ner så de går att använda igen. Den har ju liksom inte använts alls på jättelänge, en del lådor sitter som berget!
Men nu står den där! Det gillar jag, att den blir använd.🙂

20141004_144719

Prylhylla och lådhylla fick flytta till en annan vägg.
Och så pyntade vi teven med washi, vilket nog dottern tyckte var häftigast av allt!😉

Fjärilsmobilen köpte vi på Rusta idag.
Jag köpte en till mig själv också.

20141004_115706

Och en ljusslinga med bollar. Bara för att man aldrig kan ha för många ljusslingor!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

