”Outlandish” stickning

Nu äääntligen kan man se ”Outlander” på Viaplay!

Så alltså har jag malt igenom alla avsnitt minst en gång.
Även maken har tittat och gillat, så jag är nöjd.🙂

Dessutom är det ju alltid trevligare att sticka och titta så jag har fått en bra ursäkt att sticka igen.

1410594131866

Sjalen av loppisgarnet är klar.
Och så mjuk och mysig… Undrar vilket sorts garn det är egentligen?

1410594189579

Ser ni några fel? Det finns säkert, mönsterstickning och tv-tittning är inte alltid det lättaste.

1410457078833

Stickade mig en ”brunmössa” för att fira. Har du läst böckerna så förstår du nog vad en ”brunmössa” är. Ni andra får nog se i säsong två… eller tre? Jag minns inte exakt.

Hoppas det blir en säsong tre. För den andra ska de ju snart sätta igång att filma… Yay!

Stickmönster från Drops…

***   Sjalmönster  ***  Mössmönster  ***

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “”Outlandish” stickning”

  1. Outlanderstickning – du borde ju sticka en sån där grej som hon har runt halsen också! Fint du stickat hursomhelst, är grymt avis på alla som kan sticka – det ligger på min to do-lista, men jag har liksom inte kommit mej för det ännu.
    Har börjat se på Outlander tillsammans med vår äldsta nu också, så då får jag se alla avsnitt minst två gånger! ser första gången tillsammans med maken som också är hooked vid det här laget – han har börjat lyssna på böckerna som ljudböcker nu!🙂

  2. Jo. Jag funderar på en sån axelvärmare, men den ska ju användas också. Jag gillar sjalar bättre. Stickar handledsvärmare nu. De är nog färdiga imorgon.
    Maken har också tittat. Får se om vi klarar att se nya avsnittet tillsammans imorgon. Om inget oväntat dyker upp.🙂

Kommentera

