Söndagsnöje

Söndagar…
Det betyder att sticka mycket och kolla nya avsnitt av ”Doctor Who” ooooch…

20140831_112417

Outlander!

Aaaalltså. När man har längtat efter nåt sånt här i en herrans massa år, då är det superduperhögtidsstund när man äntligen kan titta på riktigt och inte bara inne i huvudet.🙂

20140830_115604

Jag stickar en sån där grön. Och räcker garnet på rullen, så blir det en av de andra också.
Det är vinterhalvårets uppdrag det. Titta på himla bra teve och sticka snyggt. Yowsa!

Och för de andra Outlandertokar som finns och eventuellt läser här, kolla in dessa två bloggar för väldigt roliga recaps av avsnitten:

Hitfix – Mildly Amused

That’s Normal

 

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Söndagsnöje”

  1. Maken gick precis och lägga ungarna, sen skall vi ha vårt nya söndagsnöje – Outlander! fast jag har abstinensbesvär mellan avsnitten (har sett ett par av dom fler gånger), så jag har precis börjat lyssna till 8:an som ljudbok. Är hos Claire och Jaime dagarna i ända just nu!🙂 Äldsta sonen kollade ikapp mej när det gäller Doctor Who, så nu vet vi vad vi gör nästa gång det regnar! Bra filmsmak du har hörrdu!🙂

  2. Detsamma! Har också kollat fler ggr än jag vill erkänna. Och fler blir det om någon vecka när de blir lagliga. Ska se om jag får med mig maken då. Han är skeptisk.🙂

Kommentera

