Sommarstickat

En till sjal i detta mönster har det blivit. Denna till mig själv.
(Det är något litet fel i diagrammet när man stickar, men jag har lyckats få till det ändå…)
Garnet är från en rulle garn köpt på loppis för mer än åtta år sen, tror jag gjort minst fem sjalar av samma rulle och garnet är fortfarande inte slut…

20140802_064016

Stickar redan en till, eftersom det är kul och jag dessutom hittade en rulle med fint och grönt och mjukt, tunt garn på loppis för inga pengar alls. Det kommer nog räcka till en kofta också. 🙂

20140802_064140

Den randiga koftan är äntligen klar! Och den krympte inte när den tvättades… Yay!
Knappar orkade jag inte ge mig av och köpa så jag pusslade ihop lite olika som jag hade redan.

Lätt modell, jag vill göra fler i många kombinationer! Koftor är bästa plagget!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Sommarstickat”

Kommentera

