Nergårns uppgång

Hemma lite igen.

Önskar ibland att semestern var ännu lugnare, jag vill vara på landet mer! Det är där vi lugnar ner oss, i alla fall inuti. Sonen sover middag och håller sig lugn (lite motsträvigt i början) och det märks att han behöver det. Nedkoppling och avkoppling.

Fysiskt jobbar vi på rätt hårt mestadels. Det finns mycket att göra och vi har kul när vi gör det.

20140723_201316

Vinbärsbusken är nu omplanterad och växer utanför lekstugan. Tillsammans med en låda jordgubbsplantor, en låda frösådd av pion och en låda frösådd av akleja. Får hoppas de klarar sig utan vattning några dagar till då…

Det var rätt jobbigt att gräva i värmen. Till slut fick jag ge mig och gräva på kvällen när det svalnat lite och solen gömt sig bakom ladorna.

20140723_201254

Maken har byggt staket ”like a boss”. Hela långa och varma dagarna!
Han bygger också ett litet plank närmast huset. Det ska jämnas till i uppekant och sen ska vi ställa ner en gammal soffa i hörnan så vi har ett ställe att njuta morgonkaffe och kvällssol på. Det blir bra det!

20140722_135252

Jag har målat klart vissa golv och halksäkrat trappa.

20140723_082826

Alla nylagda golv ska få den här färgen.

20140723_145952

Nästan helt klart hann jag.
Det är endast golvet i skafferiet kvar, men det fixar jag innan sommaren är slut.

20140723_082853

Golvet i köket är skurat. Ska skuras fler gånger, det blev renare, men inte rent. Nu hänger det gardiner i fönstret också. Känns väldigt ombonat och mysigt.

20140723_082911

Köpte med oss en soffa ut. Det var rea på loppisen, den kostade oss bara 175 kr. Och den är väldigt skön, bara lite slö i sittkuddarna.😉

20140721_223523

Bästa stället när kvällen kommer.

20140723_084050

Och vid rensningen av Pettra hittade jag en rulle gammal tapet. Den ska få komma upp på nån vägg igen och pryda sin plats. Det blir bra det.

Snart åker vi ut igen. Yay!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

