En hemestertripp

Idag åkte vi till ett annat ”landet”…
Det som heter ”Åsens by”.

Där är allt som förr och det är rätt roligt att titta runt på ett ställe där de bevarar det gamla.

20140717_111952

Husen är faluröda, dörrarna ockragula, solen skiner och vinden viftar i spetsgardiner.

20140717_120936

Hästar, kor, grisar, höns och kaniner såg vi.
Och det kändes så svensk sommar och Astrid Lindgren som det bara kan bli!

20140717_113616

Barnen fattar inte riktigt varför det är så speciellt.
De vill ha nytt och snabbt.
Men djuren är ju alltid gulliga!

20140717_121748

Och vi åt lite god kaka innan vi tog vår moderna bil hem igen.

20140717_123431

Fick bara lov att rykta hästen först!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

