Dit och hem igen

Hemma igen, efter en liten semesterstart på landet.
Kommande vecka jobbar maken, så det blir liksom inte riktig semester, men vi tänker njuta ändå.

På väg till landet igår stannade vi på loppis i Aneby.
Jag hittade lite grejor.

20140705_123344

En lampskärm i brun sammet med fransar.
Tyvärr utan fot, men det löser sig säkert…

20140705_123544

En gullig kryddhylla till landet och en glad bricka till hemmet.

20140705_201821

Och en makraméig sak att hänga i trappen på landet.
Lite pynt skadar inte…

Vi hann med lite byggande och målande också.

20140706_111422

I garderoben på övervåningen försöker vi hinna med att bygga nån slags liten bio/spelsalong till sommaren.
Den kommer bara att visa dvd-filmer, men det duger bra…

20140706_111312

Maken letade fram en gammal ledstång som får bli rosa innan den skruvas på plats i trappan.
Och en rosa stol måste man ju ha!

20140706_111300

En rosa piedestal blev det också, och så flyttade jag hit alla John Bauer-tavlorna, de passar ju så bra ihop med landet.

Nu letar vi en soffa, massor med kuddar, nån slags förvaring till spel och pussel och en billig tv till biosalongen. Dessutom planerar vi att göra klart fönstersmygar och tömma både stugan och Pettra på allt skräp. Det finns massor att pyssla med i sommar också.🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

