Inne- och uteblomster

20140629_152244

Har fräschat upp inneplanteringarna lite.
Infört lite nytt och piffat till det gamla.
Hoppas det tar sig.

20140629_152227

Just nu är jag väldigt inne på kopparbunkar och mässingskrukor till blommorna.
Är det fina och lite annorlunda så hittar de hem till mig från loppisarna.

20140629_140634

Och på framsidan rensade jag ut det snåriga som växte här och planterade lite lila och rosa istället. Tycker det passar väldigt bra ihop med ett gult hus!
Planen för framtiden är att görs oss av med tujahäcken vi har och plantera fullt med rosor, lejongap, stockrosor och en massa annat istället. Allt i rosa och lila! Jag tror det skulle vara underbart!

20140629_140726

Tomatlådan fungerar jättebra! De frodas som aldrig förr och börjar blomma. Tomater innan semestern är slut? Kanske…

20140629_140925_20140629152833480

En enda pionvallmo hittills. Men jag tror det kommer fler. Alla vallmo (utom den sibiriska) får gå i frö och sprida sig hur de vill. Det blir finast så.

 

 

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

