Lite nytt i barnrum

Alltså. Hur mycket grejor behöver en femåring?
Jag har så svårt att rensa. När det inte är mina saker.

20140511_182345

Nåja, hon har ju två garderober i rummet också, så en av dem har fått bli leksaksförvaring. Vi tog bort dörrarna så det blir lättare att hitta.

20140511_182359

Idag målade jag en hylla som hängde i tvättstugan. Nu är den rosa och har lite extra lådor till pysselgrejor. Eller andra grejor för all del.

Allt känns mer eller mindre knasigt just nu, men så brukar det vara. Saker blir felplacerade och man kommer på en bättre lösning ett halvår senare. Säkert kommer det att ändras här med. Dessutom ska ju bordet in sen också. Det är inte riktigt färdigtmålat än.

Det blir nog bra. Om nåt år.🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Lite nytt i barnrum”

  1. Vad ni grejar där hemma ändå! vi städade småttornas rum igår – jösses så mycket saker som hopar sig… och ingenting får slängas! fast jag slänger allt trasigt i smyg ändå…

  2. Jo, man får smyga lite med slängandet. Och sakerna brukar ju inte saknas… Men det är svårt ändå.

    Och jag var i ett pysselskov i helgen. Hade svårt att sitta still. Och satt jag behövde jag göra något med händerna. Lika bra att utnyttja det de gånger det händer.🙂

Kommentera

