Smått och animaliskt

Det är ju de små sakerna i livet som är fina.
Här hemma är det fullt med små saker. Jag gillar pynt, men jag är petig med vilket slags pynt. Det finns helt enkelt saker jag blir förälskad i och de får flytta in.

Jag vill ha saker med charm. Gärna små samlingar, men jag är petig med sådana också.
Det är så dumt att köpa bara därför att. Jag ratar mycket och rensar bort. Kvar blir de sakerna som verkligen gör mig glad att se.

20140508_165029

Mammas tivolihäst.
Glad födelsedag mamma, var du än är!
Antar att du susar runt och håller koll på barnbarnen…
Inte en lugn stund!😉

20140508_165106

Små elefanter i metall.
Gulliga!

Jag känner att jag skulle kunna gå bananas och samla på elefanter i alla storlekar, men jag ska inte falla i den fällan.🙂

20140508_165118

Djur i trä.
En gammal samling som inte längre växer.
En del står undangömda, men de små får vara framme.
Jag ska nog ta fram de stora igen också. Man måste byta lite ibland.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Smått och animaliskt”

  1. Det är kanske smart att begränsa sin samling – jag känner en som samlar på elefanter, och det känns nog som att just när det gäller såna så kan det vara bra att sätta stopp nåt tag! Det kan liksom bli lite för mycket av det goda också! Fast dina samlingar är definitivt inte för mycket på nåt vis så där är det ju ingen risk, det är mer när man börjar ha från golv till tak av en och samma grej som det blir kanske lite väl för mycket om du förstår vad jag menar🙂
    Själv småsamlar jag på byster har jag märkt, fast hittills består min samling bara av två pyttesmå byster. Och två giraffer. Byster och giraffer tydligen!

Kommentera

