En liten tisdag

En liten stund för mig själv hemma.
Snart ska jag iväg för den årliga tandkontrollen, men just nu är det lite surf och lite té och en hel del hosta och snor. Yay…

Sonen ska iväg på skolresa, såklart börjar det äntligen regna just idag då. Men han brukar inte låta vädret hindra hans glada humör, så jag tror det blir bra. De ska till Ekehagens forntidsby och lära sig mer om förr. Jag tror han får en rolig dag.

Själv tycker jag det är jätteskönt med regn. Kanske att det blir lite lättare att andas nu då, utan att jag ska behöva nysa mig igenom dagarna. Förkylningen kommer säkert också lätta. Jag ser fram emot lite lagom våriga dagar.

Annars händer inte mycket. Alls. Just nu känns det mesta som en lång vägsträcka mot semestern. Det går fort nu, maj kommer också swisha förbi och sen är det midsommar och bom, så slutar vi jobba. Första vecka blir som förra året, jag blir ensamma mamman eftersom maken fortfarande jobbar. Men jag ska hitta på roligheter ändå, sådeså! Har redan börjat planera saker… Det blir nog bra.

Nä, nu ska jag latsurfa en stund innan jag packar in mig och far iväg.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

