Vad har hänt?

Ja ni, hörni… Det här med bloggning. Hållit på med det ett tag nu.
Den här bloggen satte jag igång 2006. Och innan dess hade jag blogg/dagbok/hemsida i några år… Tror jag satte igång 2000… Möjligen 2001, mitt minne är inte det bästa.
I början var det inga bilder, eftersom jag ingen kamera ägde. Inte heller scanner. Bara text och lånade giffar och sånt ”kul”. 🙂

Men sen… satte det igång på allvar!

I april för nio år sen:

Bad penny

Jag hade stickat mig en tröja. Stickning var min nyfunna och bästa hobby!
Vi bodde i lägenhet. Sonen var nästan ett år.

För åtta år sen, på dagen:

Bild 543

Då regnade det tydligen, och vi tog en blöt promenad.
Och sonen samlade pinnar, ett intresse han inte gett upp än. 🙂

För sju år sen, på dagen:

Fingervante

Hade stickat mig en tjusig vante.
Som jag minns så gjorde jag bara en. Det var för pilligt med de där flätorna.
Men fint blev det!

För sex år sen:

Fågelbo

Hade vi varit ute på landet och satt igång.
En fågel hade flyttat in i äppelträdet, och det var inte lika grönt som i år.

För fem år sen:

Bubbelslåsare

Då hade min minsta unge kommit också.
Gullegosungen!

För fyra år sen:

Ett hus

Hade vi alldeles nyss blivit med hus!
Det pyttelilla, perfekta huset som vi trivs så himla bra att bo i!

För tre år sen:

Klart. Tja... i stort sett

Renoverade vi kök för fulla muggar.
Kaos i några månader, men sen blev det toppen!

För två år sen:

Bygger

Då skulle det bli tak på vår veranda.
Och odlingslådorna hade fått en extra våning.

Förra året:

Glass på gång

Gjorde vi glass.
Det måste vi göra igen!
Okej, leta fram och frys in…
Det blir glass i helgen!

Ha det bra!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Vad har hänt?”

Kommentera

