Där ute

Det här med att sitta på verandan och äta, eller fika, eller inte göra nåt speciellt alls.
Det är inte dumt!

20140420_153551

Det enda som inte riktigt frodas här är gräset. Men jag är ingen gräsmattemänniska. Jag gillar buskar och träd och blommor och rabatter och ätbart. Hur man sköter gräs? Inte vet jag!

Vi har i alla fall planterat en klättrande Hortensia vid det kala äppelträdet nu.
Förhoppningsvis kommer den att klä in hela trädet med grönska och blomster så småningom.

 

20140420_153521

Jag behöver fokusera på gödsel.
Halledudanemej vad rabatterna är i behov av godis.

20140421_103121

Inte för att det hindrar dem från att skjuta skott och gro.
Pionerna kommer som vanligt upp och ser nyfikna ut.

20140421_103157

Och det finns både vita och blå av dessa. Pärlhyacint??

20140421_103330

Och trädgårdstomten, som är lite vilse här i världen, står vid trädet och filosoferar.

20140420_153624

Tulpaner blir det. Senare än andra, men som sagt.
Jag behöver sköta om jorden en aning…
Och rensa bort gräset. Eller inte. Lite gräs i rabatten har ingen dött av.

Idag sprang jag och dotter runt och spred ut frön.
Så Vallmo och Ringblommor kommer garanterat komma upp lite här och där.
Spännande!

Imorgon är minisemestern slut. Även om den inte blev som var planerat, så blev den alldeles underbar ändå! Vi gör om det nästa år, fast då tror jag inte vi försöker resa nånstans. Varenda påsk som vi försökt åka iväg har det gått fel. Bäst att stanna hemma. Nästa helg ska vi städa på området. Så då hoppas jag att solen skiner igen, för nu ska jag vara med, och barnen också. Så de så!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

