Världsrekorddag!

Idag besteg vi ett berg!

20140420_122039

Fast det heter ju ”kulle” så jag vet inte jag…

Vi såg dock ett riktigt berg i fjärran:
”Sveriges högsta berg!!” påstod någon
”Nejnej…” sa hans far
”Sveriges högsta berg?!” försökte han igen
”Nej, Smålands högsta berg!”
”Ååååh…”

Inte så imponerande faktiskt.

20140420_122643

Sen flög vi ner!
Njae, inte precis…
Men fort gick det, för vi skulle till fikastället och äta kaka!

Nån ville ha ”världens största maräng!” och för första gången i världshistorien (faktiskt!!) så var han sist klar med att äta upp sin kaka!

Hurra för dagens världsrekord!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

