Klippt var det här!

Det här var kul!
En av sonens gamla serietidningar, lite snöre, lim och sax.

IMG_20140417_201542

Dela tidningarna så varje sida blir ”lös”. Vik på mitten, kortsida mot kortsida. Vik lite lätt en gång till och klipp en spets. Det blir som en stor romb när det är rätt.

Lägg snöret i vikningen och limma fast biten till en trekant.

20140418_111503

Häng upp på passande ställe och njut av att ha gjort nåt ganska cool!

20140418_110846

Och sonen blev faktiskt nöjd på riktigt! Jag ska göra en till åt honom och lillasyster vill ha hon också. Fast ”inte såna bilder”. Nä, kunde väl tro det.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

