Nu har vi en sänggavel

Ännu lite mer i ordning, eller vad man ska kalla det, är det i källarrummet numera.

1

Det är en ”riktig” sänggavel numera. Med lampor.

Här inväntas ett sängbord, som är ett gammalt skåp jag räddade från jobbet. Mattor. En rejäl dammsugning. Speglar runt fönstret för att förstärka ljuset här nere. Och sen sängarna förstås. Fåtöljer och diverse annat ska bort.

Gillar inte taklampan! Bläblä…

2

På väggen har jag satt upp några tavlor. Och limmat några fåglar.
Den blommiga saken är dotterns anslagstavla.

3

Den här hörnan funderar jag fortfarande på. Hur man binder ihop det på ett snyggt och bra sätt. Jag har nog snart kommit på något bra. Jag återkommer med uppdatering när vi flyttat ner. Vilket vi räknar med att göra om två eller tre veckor. Efter det är det fullt fokus på att göra klart dotterns rum. Ska bli kul!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

4 thoughts on “Nu har vi en sänggavel”

  1. Jag förstår om ni längtar tills det blir färdigt. Apropå byråhörnet: Kanske byråerna kan staplas på varandra – eller blir det för högt då? Med tapetserade gavlar i samma slags tapet och likadana knoppar? Det ska bli spännande att se resultatet!

  2. Testade stapling, men det blev inte bra. Jag kommer nog snart på något.🙂 Och knoppar ska absolut bytas så småningom. Tapet… Intressant!

  3. Kanske skulle haft en smal hög byrå bredvid… I ytterligare en färg… Eller ha alla i samma färg men att de har olika form och stil… Tror det blir bra när ni är klara! Lycka till!

  4. Det kommer att bli bra till slut. Det är bara en massa funderande innan allt löser sig. Och jag är på jakt efter en till byrå. Men hur den ska se ut vet jag inte förrän jag ser den. Bra ursäkt att gå på loppis!🙂

Kommentera

