Nytt i sonens rum

Idag har det skruvats och bankats i sonens rum.
Äntligen kom ”hyllan” upp på väggen!

Untitled

Vi flyttade om en hel del.
Förut satt kuberna på denna väggen, men de tog vi ner.

Untitled

Nu blev det en tv-vägg istället. Lite lugnare för ögat tycker jag.

Untitled

Ifall ni undrar över inspirationen, så kom den från boken ”Rum för kidsen” av Isabelle McAllister och Jenny Brandt.
Där fanns en liknande hylla. Inte riktigt samma konstruktion på min, men jag utvecklade.🙂

Untitled

En del av kuberna flyttade istället till detta hörnet.
De fick bli bokhyllor.

Untitled

Vid skrivbordet har vi inte riktigt gjort klart.
Den orangea byrån kapade vi benen på och satte under för att spara plats.
Tänkte fixa till en ny och större skiva sen i samma färg som nya hyllan.
Den gula hyllan satt förut överst på denna väggen, men vi tog bort gardinerna och satte den över fönstret istället.
Tänkte det kan bli fint sen med lite vimplar och sånt istället för gardin.

Untitled

Och till sist. Mitt enda decoupage. En väska som jag en gång i tiden limmade full med små reseaffischer som jag skrev ut från nätet. Jag tycker den blev så bra!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

