Fredagsmys och helgjobb

Untitled

Åh, jag var så pigg efter jobbet i fredags!
Tog hjälp av min assistent och passade på att baka till helgfikat.
Det försvann fort.🙂

Chokladbollar och Norrlandskaka. Götte!

Untitled

Ledig lördag och jag sminkade mig!
Borde göra det oftare, men det är sååå jobbigt!

Untitled

Ute i trädgården kommer det blommor överallt. De ser ut att behöva lite mer näring dock. Får skärpa mig med sånt denna sommar.

Untitled

De små gula håller på att ta över. Men inte gör det mig nåt.
Snart kommer liljekonvaljerna också. Och akvilejan. Och alla andra finisar.

Untitled

Fina maken for ut till landet och kom hem med virke.
Som han sen byggde en odlingslåda av. Till sommarens tomatodling.
Yay!

Untitled

Själv höll jag till i källaren ett tag och borrade och målade plywoodskivorna som ska upp på väggen i sonens rum sen.
Använder samma färg som jag hade till vår blivande sänggavel, nämligen utspädd väggfärg som blev över från målningen av vardagsrummet förra året. Återanvändning!

Jag har ju fått så många trevliga idéer av att läsa ”Rum för kidsen” av Isabelle och Jenny.
Den här ”möbeln” blir inte exakt som i boken, men det blir nog bra ändå.🙂

Untitled

Och dottern ska få sin egen anslagstavla i sitt rum sen. Det är den på golvet, ska bara limma fast tyget på den. Och fixa hela hennes rum!
Och detta rummet också. Fast här är det mest ”piff” kvar och sen bara flytta ner sängarna.
(Och där står ”sänggaveln” också, med lite tapet som pynt där färgen inte täckte p.g.a. limfläckar.)

Det går långsamt med rumsfixandet, men förr eller senare blir det klart. Vi har ju en deadline till sommaren. Då kommer det folk som vill bo hos oss ett tag och då ska det vara klart. Jomen.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Fredagsmys och helgjobb”

  1. Vad våren har kommit långt hos er! Vi har kallt bara värre, kallaste våren på länge,brr… Längtar efter att få fixa barnrum jag också! har ett kvar att fixa, men det står längst ner på renoveringslistan så det lär nog dröja ett tag. Under tiden vår jag ”live vicariously” genom dej som fixar barnrum – kul att få följa med processen tycker jag!

Kommentera

