Helgarbetet

Tråkigt att helgerna ska gå så fort. Men samtidigt är det skönt att de inte är längre. Tre dagar ledig på raken är nästan lite jobbigt, men visst skulle jag uppskatta fler sovmornar. Även om mina sovmornar oftast bara sträcker sig till halv sju/sju. Jag är alldeles för trött på kvällarna för att orka tjoa hela natten.🙂

Untitled

En annan piggelin är vår egen optimistkonsult.
Han som går från sovande till klarvaken på tre sekunder och alltid vaknar med ett glatt humör. I morse kom han inskuttande till oss med ett stort leende och segertecknet. Allt pekade på en bra dag.🙂

Untitled

Det kom en hagelskur på morgonen, men sen dess har det varit fint. Inte varmt direkt men man får vara nöjd med det lilla.
Som nya blommor till exempel! Gula för att matcha huset.🙂

Untitled

En del planterat har kommit upp litegrann. Annat inte.
Och annat är alldeles nyplanterat.
Det brukar bli bra till slut.

Untitled

Girlangerna vi gjorde igår får numera smycka renhornet.
Lite julpyntigt i hallen.

Untitled

Dotterns väggbokstäver har blingats.
Tänkte de skulle få komma upp i nya rummet sen. Snabb är jag inte, de har legat till sig i över ett år. Och brorsans ligger fortfarande i källaren och väntar. Men jag ska nog komma till de en dag också.

Untitled

Precis som att jag vilken dag som helst kommer att göra klar koftan. Det är så lite, så lite kvar… Men det är alltid det sista som är jobbigast.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

