Vår även här

Untitled

Våren har anlänt!
Det tittar upp massor av nyfikna lökar nu.
Jag är så glad att jag ansträngde mig lite i höstas och planterade.
Ska bli kul att se sen hur det ser ut!

Untitled

De här är däremot gamla överlevare.
I höst ska jag försöka komma ihåg att plantera fler krokus.
Tror inte jag gjorde det eftersom det inte kommit upp fler än dessa. Men välkomna är de!

Untitled

Passade på att kladda lite med jord.
Planterade frön och försökte gå in skor. Får se vad jag lyckas bäst med.🙂

Untitled

Varsågod!
En bricka blandat. Tomat, paprika och majs.
Det blir nog mer, men jag tar lite i taget. Och ännu mer sen när det är varmt nog att flytta ut det lilla växthuset. Då jädrans!

Nästa helg ska jag städa trädgården. Och gräva! Och rensa ogräs.
Snälla, låt det vara fint då också!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Vår även här”

  1. Nämen åh, krokusar redan! Är grymt avis! Vi har kallt och tjäle fortfarande och inte en krokus i sikte – jag bor definitivt mycket längre norrut än jag vill!

  2. Vilken härlig blogg du har! Och va härligt att se alla vår bilder. Det är nu jag saknar trädgård mest av allt. Att kunna plantera och gräva i jorden. Och bara kunna vara ute. Kram

Kommentera

