Kom ihåg

Ett av de bästa små förbättringar vi gjort här hemma är den här anslagstavlan. Numera lyckas vi mycket bättre med att hålla ordning på det som ska göras och minnas. Viktiga papper har en plats här och en almanacka låter oss hålla reda på veckor och dagar.

Untitled

Och sen nån vecka har vi börjat skriva ner allt som behöver fixas med här hemma, och det har funkat jättebra! Det är roligare att göra något när man sen kan sudda bort det från listan. Och lättare att komma ihåg när vi kan skriva ner det och fixa det en annan dag, när vi har bättre med tid och lust.

Untitled

Så det är mitt tips. Skaffa en ”familjetavla”!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

